سؤال8
اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

  1.جمله معروف ابوبکر: اقیلونی اقیلونی فلست بخیرکم و علیٌ فیکم ( یعنی : مرا از این مقام باز دارید زیرا من از شما بهتر نیستم مادامی که علی در میان شماست)

منابع: کنزالعمال متقی هندی ج5 ص589 ح14050 و ج5 ص631 ح14112 و ج5 ص607 ح14073 - الجامع الاحکام القرآن قرطبی ج1 ص272 - الامامة و السیاسة ابن قتیبة ص20 - سیرة النبویة ابن هشام ج4 ص311 - تاریخ الخلفا سیوطی ص71 - صواعق المحرقة ص11 باب1 فصل1 - تاریخ طبری ج2 ص450 - الکامل ابن اثیر ج2 ص332 و... با اندکی اختلاف الفاظ )

2.جمله معروف عمر : لولا علی لهلک عمر ! ( اگر علی نبود عمر هلاک می شد)

منابع:قاضی روزبهان متعصب در ابطال الباطل - تهذیب التهذیب ابن حجر العسقلانی ج7 ص287 - الاصابة ابن حجر العسقلانی ج4 ص467 - تاویل مختلف الحدیث ابن قتیبة ص241 - صواعق المحرقة ص127 و179 - اسدالغابة ابن اثیر ج4 ص23 - تاریخ الخلفا سیوطی ص171 - استیعاب ابن عبدالبر ج3 ص1103 - نور الابصار ص161 - فصول المهمة ج1 ص199 و و 201 - جواهر العقدین ج1 ص123 - شرح نهج البلاغة این ابی الحدید ج1 ص18 - مناقب خوارزمی ص81 - مطالب السئول محمد بن طلحة شافعی ص71 - فضائل الصحابة احمد بن حنبل ج2 ص647 - تذکرة الخواص ابن الجوزی ص137 - کفایة الطالب گنجی شافعی ص227 - فرائدالسمطین ج1 ص337 و 348 و 350 - ینابیع المودة ج3 ص146 - المستدرک علی الصحیحین نیشابوری ج4 ص470 - ذخائر العقبی ص82 - مناقب ابن مردویه ص88 ح82 - فتح الباری ابن حجر       ج13 ص343 -  تاریخ الاسلام ذهبی ج30 ص638 - تارخ دمشق ابن عساکر ج42 ص405 - مقتل الحسین خوارزمی ج1 ص78 - الطبقات الکبری ج2 ص258 - نظم در السمطین ص130 و 132 - ریاض النضرة ج3 ص161 - شرح المواقف ج8 ص370  ( با اندکی اختلاف الفاظ و با اسناد صحیح )

و احادیث مشابه در این زمینه مثل : کاد یهلک ابن الخطاب لولا علی ابن ابی طالب - لاعشت فی امتی لست فیها یا ابن الحسن و... در کتب مخالفین که ضیق وقت اجازه ذکر آنها را نمیدهد )

 

اما سؤال8اهل سنت جواب بدهند :  در کتب خودتان به تواتر اعتراف کرده اید که خلفایتان از امیرالمومنین علی علیه السلام پایین ترند و به اعتراف خود ابوبکر و عمر اگر امیرالمؤمنین نبود او هلاک می شدند و  آنها وابسته به حضرت علی  علیه السلام  بوده اند  . خلاصه آنکه عمر و ابوبکر به اعتراف خودتان و خلفایتان پایین تر و مرجوحند و  امیرالمومنین علی  علیه السلام راجح و افضل است. این جا دو اشکال وارد است:

1. تا وقتی ارجح است چرا از مرجوح که همان عمر و ابوبکرند تبعیت می کنید؟
2. چرا خلفایتان با آنکه میدانستند  امیرمومنان علی
 علیه السلام از آنها بالاتر است خلافت را غصب نموده  و چرا شما از چنین خلفایی تبعیت می کنید؟

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط س.ع.م